onsdag 6 oktober 2010

Eskatologia - Början på slutet 7''

Eskatologia som nyligen släppte en split 10'' med ryska Distress som jag recenserade och lovordade för ett tag sedan har nu fått ut en ny 7''. Och det är väl ingen jätteskillnad på dessa bägge släpp. Det är fortfarande jävligt melodiös crust med lite metallflörtar som gäller som sätter sig rätt bra i skallen efter bara några få genomlyssningar. Om jag ska hitta något som jag tycker kan vara lite negativt så är det att dom kanske överdoserat lite på gitarrslingorna denna gången. Men det är väl ingen jättegrej och jag förstår ju att det är precis så dom vill ha det, bara att det blir lite för mycket för mig personligen. Jag skulle även vilja höra en riktigt slö, tung crustlåt med Eskatologia, för deras långsamma partier i låtarna är precis hur bra som helst. Och jag tror att en riktigt, riktigt slö mörk 5-6 minuters körare skulle sitta som en keps. Precis som sist så är det jävligt jämnt och genomarbetade låtar med bra och varierad växelsång. Göteborg levererar ännu en gång! Släppt på Halvfabrikat, bara att skaffa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar