lördag 1 april 2017

Mission & Väckelse # 6

Ett par ex av Mission & Väckelse damp ner i brevlådan för ett tag sedan och det bockar och bugar jag för. Görs av den gode vännen Jon, en riktig eldsjäl med en hel del järn i elden som innefattar allt ifrån att göra fanzine, arra spelningar, släppa lite plattor, till att veva råpunk med Krimtänk. Detta är ju då det sjätte numret i ordningen och upplägget är väl i stort sett identiskt med tidigare nummer. 2-3 intervjuer, recensioner och en scenrapport. Ett upplägg som passar mig perfekt då jag (oftast) är totalt ointresserad av vad resp. redaktör äter till frukost eller hade för väder när hen åkte till jobbet i tisdags... Antagligen är ni lika ointresserade om vad jag tycker, men här får ju jag bestämma. Undantaget är väl spelningsrelaterade återberättelser, som jag ofta finner underhållande, och sådana borde det ju finnas massor av då Jon arrangerat spelningar i en massa år på Insikten i Jönköping. Innehållet denna gången är intervjuer med Soteld, B.e.t.o.e och Pas-83 som alla 3 är klart bra. Bra frågor ger bra svar. Där till finns en scenrapport från Dublin och ett gäng recensioner. Jag personligen skulle gärna sett att det hela var dubbelt så tjockt samt då lite rövarhistorier från olika spelningar, men har väldigt lite hopp till att min önskning slår in då Jon skriver på första sidan att det är precis så här han vill ha det. Och om jag för det på tal nästa gång vi ses så kommer han förmodligen svara att "gör ett zine själv så får du det som du vill ha det". Hör av er till missionochvackelse(a)gmail.com om du är sugen på ett ex eller undrar över något. Och när ni gör det så passar ni även på att hugga ett ex av den senaste Krimtänk 7''.

1 kommentar:

  1. Fan vilken bra tidning det verkar vara...

    SvaraRadera