måndag 11 september 2017

Slaktkniv - Det Sjunde Inseglet CDr

Osäker på om jag hört Slaktkniv från Flen innan, inget jag lagt på minnet i alla fall. Fick denna 7-låtars plattan på lådan för ett tag sedan och Slaktkniv gör det inte helt enkelt för mig då man blandar och ger rätt friskt från olika håll. Hardcoreinfluerad punk på svenska är vad det handlar om, om man vill fatta sig kort och räknar bort sista låten "Destruktiv". Nitad är ett band jag kommer att tänka på emellanåt när jag lyssnar, och även Rövsvett som andra redan skrivit. Dock tycker jag inte musiken påminner så mycket om just Rövsvett, men Mats sång kan ibland påminna om en lite snällare variant av Jerker. Schysst driv i dom flesta låtarna och man har den goda smaken att begripa att less is more. Inga långa utfyllnadsgrejer, eller instrumentala egon som ska lyftas fram, utan här är 7 låtar på 10 minuter. Inget krånglande. Personligen så tycker jag dom låter bäst när tempot dras upp och man går mer på ilska än melodi som i min personliga favorit "Smuglere". Antar att du kan fixa ett fysiskt ex från bandet, om du inte nöjer dig med Spotify osv för där finns den med.

1 kommentar:

  1. Nice!I really like this!Maybe someone want find a similar samples to these tracks -
    www.lucidsamples.com

    SvaraRadera