söndag 4 november 2018

Drip Feed / Les Frappe's - Split 7''


 Varit lite seg med recenserandet nu under hösten, men nu ska det förhoppningsvis bli lite ordning på den fronten igen. Först i högen är denna split 7'' med Drip Feed och Les Frappe's som båda hör hemma i Stockholmsområdet. Drip Feed har jag ju recenserat en gång innan och jag gillade det jag hörde då. Så är fallet även denna gången. Det är bra fart och sväng i deras 2 pogovänliga låtar som står stadigt i UK82 myllan. Schysst driv i basen som ger det lite extra skjuts då det annars kan bli lite enformigt. Men som sagt Drip Feed har koll på skiten och vet hur man gör det bra och håller mitt intresse uppe. Hade hellre sett en egen 7'' med dom igen dock för 2 låtar blir lite för lite.
Les Frappe's kör med franska texter då sångaren är uppfödd på baguette och det får dom ju att sticka ut lite. Och det är väl framför allt sången jag gillar på deras 2 låtar. Dom kör lite snabbare än splitkamraterna och är väl överlag mera varierande med lite slingor, tempobyten och även nåt stop'n'go instoppat. Tyvärr tycker jag dom förlorar lite aggressivitet och hade föredragit dom lite mer pang på och skitigare produktion. Svårt i och för sig att få någon riktig uppfattning på bara 2 låtar. Det är helt okej, men liiite för "snällt" för min smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar