måndag 18 mars 2019

Discript - 未知 (Michi) Kassett

Det är väldigt sällan det kommer recensionsmaterial från Tokyo, Japan! Jävligt peppigt och kul. Någon kanske hajjar till över namnet, och det är samma band som släppte en split 7'' med Y 1995 och delade medlemmar med Beyond Description.
Men nu är alltså Discript tillbaka med 5 (+ ett intro) nya låtar släppta på kassett. Det är jävligt mörk käng med lite crustinslag det bjuds på här och det är jävligt välspelat. Riffen och arrangemangen känns igen och D-takten står som spön i backen. Får lite tidiga Warcollapse vibbar av musiken emellanåt, och givetvis Discharge. Sången sticker dock iväg åt metalhållet ibland, och även om det är det enda jag väl egentligen har att anmärka på så händer det tillräckligt ofta för att jag ska reta mig på det. Svårt att beskriva, men det låter lite 80-tals thrash om sången ibland. Det blir lite vekt. Lite för kontrollerat. Ömsom vin ömsom vatten här alltså och det lämnar mig lite splittrad trots att musiken är pärla... Fan, vill ju gilla det mer än jag gör då Hideyuki verkar vara en sjukt trevlig och sympatisk människa. Kassetten är släppt i 200 ex och jag antar att dom kommer gå åt ganska fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar