torsdag 19 mars 2020

V/A - Hoten Från Underjorden Vol 8 Kassett

En eloge till Oscar för att han tagit upp "Hoten..." kassetterna igen. Och nu har han ångan uppe och planerar att ha Vol 9 ute redan i Maj/Juni. Som vanligt är det 100 ex som gäller och hyffsad spridning på olika genrer, även om tyngdpunkten ligger på råpunk/käng. Personligen så är jag barnsligt förtjust i samlingskassetter då det var på det viset jag hittade mängder av band när det begav sig. Delirium Tremens var ju en guldgruva av episka mått när jag fick fatt på mina första ex från TWD i Uppsala tidigt 90-tal, och vol 1-21 står stadigt kvar i kassetthyllan här hemma. Och det är ju lite det man hoppas skall hända med Oscars kassetter med, att folk hittar nya band på det gamla hederliga sättet via samlingar istället för att vispa runt bland en massa bandcampsidor. Jag är ju dock inte helt tappad bakom en vagn och förstår bekvämligheten i just det, och att antagligen min personliga nostalgitripp spelar in i det uttalandet. Men det är vekligen något speciellt med just samlingskassetter. Dom medverkande banden ser ni ju på bilden, och flertalet av dom har ju figurerat här tidigare. Och det rör sig ju om ett spann från snudd på sketongar till gammelgubbar vilket ju är jäkligt kul. Skaffa ett ex från krimtank@hotmail.com och passa då på att kolla om det finns tidigare volymer kvar. Och band hör av sig till samma adress för medverkan på framtida släpp. Pärla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar