tisdag 26 maj 2020

Dividing The Scene - City Killer 7''

Stockholm Hardcore! Aldrig hört bandet förut innan denna 7'' damp ner i brevlådan. Dividing The Scene heter dom alltså, och detta är deras första 7''. Dom har tydligen en kassett under bältet också, men den har jag inte hört. 6 låtar innehåller plattan och jag kommer direkt att tänka på hur det lät från min brors rum när han satt och vevade tidiga Amerikanska HC-band på stereon. Det är ettrigt och lite spattigt, uppblandat med något lite "moshigare" parti ibland. Och även några Agnostic Front-iga "oi!" och "hey" inkastat. Avslutande låten "Strike back" bara sprutar ur sig Black Flag vibbar. Finns inte mycket mer att säga om denna mer än att jag gillar det rätt bra, trots att jag inte är särskilt inlyssnad på denna typ av hardcore. Det är ju trots allt inte raketforskning vi pratar om här utan vanlig enkel jävla hardcorepunk. Helt okej platta som ni borde kolla upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar