onsdag 22 juli 2020

Toxic Piss - s/t 7''

Toxic Piss från Göteborg släpper sin nu sin första 7'' på pigga Flyktsoda Rec. Mina tidigare erfarenheter av dom är en helschysst kassett och att jag tror vi spelade med dom för några år sedan i Göteborg. 6 låtar återfinns på plattan. Och i första låten är faktiskt det första jag kommer att tänka på att det låter ju fan som Sick Of It All på sången. Och det menar jag som något positivt. Den låter lite som SOIA på Call to arms plattan, när dom var lite rockigare och drog ner på HC-studsandet. Andra låten är en snabb entaktare och tredje är en jävla rökare med ett rock'n'roll gitarrsolo som heter duga. Och så fortsätter det på andra sidan. Låter kanske som det spretar, men dom har en solid grund att stå på så i slutändan så får dom ihop det så det låter Toxic Piss om alltihop. Favoriten är den ettriga HC-dängan "Graveyard fuck" som även den har ett grymt dubbeltjutarsolo som pricken över i:et. Man hittar grejer i varje låt där man kommer att tänka på band från olika genres. Lite Poison Idea här, och tidiga Gluecifer där. Och SOIA vibbarna jag fick... Och lite klassisk höghastighets HC på sina ställen. Jävligt coolt som sagt att dom tar ut svängarna lite och hämtar influenser från alla håll, men ändå får plattan att hänga ihop. En schysst platta helt enkelt som absolut kommer luftas med jämna mellanrum. Be även om Flyktsodas distrolista när ni tjackar denna på flyktsoda14@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar