lördag 9 januari 2021

Tragedi # 6 / Dementia Fanzine

 

Micke lägger ner Tragedi i pappersformat och gör det genom att splitta med Dementia, där även redaktör Henrik säger att detta är sista numret för hans del också. Rätta mig nu om jag har fel, men visst fan har ni splittat förr? Brukar gilla Tragedi, och även Schizo som Micke gjort, men denna gången tycker jag inte riktigt att det räcker ända fram. Det lilla innehåll som finns är väl inte så mycket att säga om. Men min betoning ligger på just ordet lilla. Tragedi är endast 13 A5 sidor "långt" omslag inkluderat, och Dementia återfinns på blott 11 sidor. Rövsvett intervjun gåt inte att läsa i mitt ex då endast halva texten syns, resten har hamnat utanför sidan, och det är ju lite synd då det bandmässigt var dom som intresserade mig mest. Annars är det recensionerna jag finner mest nöje i, för det är något Micke är grym på. Att hitta orden och skriva bra recensioner. Gillar också sidan han kallar "En titt i skivsamlingen" skarpt. Det återfinns även intervjuer med Borgerlig Begravning, Death By Horse och Suggorna. Plus en snabbgenomgång av Rancids fullängdare. Så visst har han tryckt in en hel del grejer på dom få sidorna, men jag gillar ändå dom tidigare numren bättre. Synd att han lägger ner zinet måste jag säga. Han kör ju dock vidare med bloggen, och det gillas skarpt. Du gör ett jävla bra jobb Micke!
Dementia ger mig inte mycket alls faktiskt... Redaktör Henrik skriver att det är gammalt överblivet material, men att han ville få ut det av respekt mot dom som faktiskt tagit sig tid att svara. Så innehållet är endast två intervjuer med Sten (2018) och Krossad (2007). Även en artikel kallad "Välkommen till korna på Almvik" som berättar kort om ett Krishna-kollektiv som tar hand om kor, så kallat "kobeskydd". Dementia känns väldigt oinspirerat och faktiskt rätt tråkigt trots endast 11 sidor att läsa igenom. Så köp för Tragedis skull i så fall läsmässigt, men även som en tumme upp till Micke för vad han tidigare gjort och gör just nu. 30kr för 24 sidor i färg.

3 kommentarer:

  1. Från vilken adress kan man beställa?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera