tisdag 20 april 2021

Gamnacke # 5 Fanzine

 

Fläskigt är bara förnamnet på detta det 5:e numret av Gamnacke. Har varit kul att följa med från starten och se utvecklingen av det här, och jag tycker verkligen att det har peakat i dom senaste 2 numren.Framför allt så uppskattar jag den väldigt långe redaktörens uppriktighet och ärlighet i det han skriver. Det fjäskas inte för någon och det kängas ofta och mycket mot de egna leden. Layoutmässigt påminner det en del om Banka Bäver / Backlash tycker jag.  Eller ja, 90-talets klipp och klistra layout överlag. Intervjumässigt så är Bombardment i en klass för sig, jävligt underhållande. Zone Zero intervjun är också underhållande. Ett heavy metal band som höll på under 80-talet som beslutat sig för att dra igång igen. Synd att inte Blodskam intisen håller samma klass, men det går inte att klandra redaktör'n för. Sen finns där också recensioner av skivor / zines såklart, men även filmer och spelningar betas av (väldigt kort, men ändå). Samt då ett gäng artiklar/krönikor som är jävligt kul att läsa. Kanske för att jag känner igen mig själv rätt väl i hans gubbtjurighet? Bara att skaffa detta fetingzine för en ynka tjuga + porto från  herrskolios@gmail.com Tror detta är min favorit bland nu aktiva zines i Sverige, och det mycket pga tidigare nämnda gubbtjurighet. Hoppas på tätare utgivningar i framtiden. 

1 kommentar:

  1. Vad roligt! Ska absolut beställa ett exemplar. Gillade de gamla numren mycket.

    SvaraRadera