onsdag 27 oktober 2021

The Mickerz - Spelar det nån roll om jag är ful? CD

Blev ju faktiskt lite nyfiken på The Mickerz när jag plockade upp den ur paketet från Second Class Kids, när jag såg att det var gamle Mart som skötte bas, trummor och körsång. Jag håller dom 3 Total Egon 7'' och DLK fram till och med "Tomat" otroligt högt. Föga förvånande så når ju inte The Mickerz ens nästan sådana höjder, men det är ju inte många som gör å andra sidan. Visst fan finns det ett gäng bra låtar och refränger som sätter sig, så dom är ju med i matchen helt klart. Personligen så har jag som så ofta när det gäller denna formen av punk lite svårt för sången som blir väldigt ljus och gäll på sina ställen. Det i kombination med x antal gitarrsolon som vägrar ta slut, gör att 12 låtar blir i mesta laget för mig. Det skall dock sägas att plattan blev bättre när man kört den några gånger och skallen kopplade ihop med tidigare lyssningar. Otrolig tuggummieffekt på vissa av refrängerna som sagt. Sedan finns det låtar som inte alls håller måttet enligt mig, men nu fokuserar vi på det positiva för ovanlighetens skull. En 4 låtars 7'' med deras trall/melodiösa punk hade varit lagom för mig. Men jag säger som jag oftast gör om Pelles släpp, att är du såld på svensk melodiös snabb punk så gillar du förmodligen detta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar