tisdag 9 november 2021

Hälsningar Från Östergötland / Halland / Västergötland Kassett(er)

Inte mindre än 3 nya kassetter i serien "Hälsningar Från'' har kommit sedan jag skrev om den första, som var Småland. Nu har turen kommit till Östergötland, Halland och mitt eget Västergötland. Det är en helt briljant ide' ifrån hyperaktiva Esox Lucius Tapes, och jag hoppas att C-O hänger i. Att recensera detta tilltag känns nästan fånigt tycker jag. Det känns så jävla självklart att skaffa dessa. Det är skitkul att botanisera bland alla banden och upptäcka nytt, bli påmind om vissa (både positivt och negativt), och framför allt för en "det var bättre förr" gubbe som mig själv slås av hur jävla mycket band det finns där ute. Jag har ju tjatat massor av gånger vilken betydelse samlingskassetter haft för mig själv, då massor av banden jag upptäckte för 30+ år sedan var på just samlingskassetter. Och dessa tror jag även kommer att bli ett kul tidsdokument när dom plockas upp av en yngre generation x antal år framåt i tiden. Jag vet att i dessa soundcloud tider så finns musiken bara ett knapptryck bort, och det är bara att gilla läget. Men fan vad mycket roligare det är när man får det paketerat såhär. Det går liksom inte att jämföra. Det enda negativa jag har att säga, och det har jag sagt förr, är att jag tycker man kunde ha med kontaktinfo till både band och bolaget själva. Jag VET att allt går att hitta en googling bort, men jag tycker ändå att det skall finnas med. En skitsak i sammanhanget dock då jag är helt såld på den här kassettserien. Band och grejer tänker jag inte ens nämna, men det spänner över nästan alla stilar du hittar inom ''punkens ramar'' och jag garanterar att du upptäcker ett helt gäng nya band som du kommer köpa grejer ifrån sedan pga dessa kassetter. Dra ett mail till krimtank@hotmail.com och kolla vilka som finns kvar och vad som är på gång. Kudos C-O för allt ditt jobb du gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar