söndag 20 februari 2022

Botched Toe - A False Glimmer Of Hope 12''

Kamraterna bakom Pike Records i Jönköping har varit med och prånglat ut den här 12'' med Engelska Botched Toe, som anförs av James Domestic som återfinns i en drös andra band (bl.a Pi$$er, The Domestics, Tokyo Lungs m.m m.m). Och visst låter det brittiskt, men inte som det ''brukar'' låta...  Åtminstonde inte det jag vanligtvis lyssnar på, och det får ju bli min måttstock tänker jag. Varken Discharge, eller andra vågens käng/råpunk a'la Doom/E.N.T. Visst låter det UK82 ibland, men Botched Toe är mer malande och mässande i sin punk. Ibland får man nästan lite industriella vibbar då det är jävligt statiskt och tempot förhållandevis lågt för det mesta. Första gången jag lyssnade igenom den tyckte jag inte alls om den, och en stor orsak till det är det fruktansvärt tråkiga och (försök till) statiska trumspelandet. Det har väl släppt lite grann då jag försökt släppa trummorna och lyssna på det andra, haha. Och den största behållningen på denna plattan är James svinförbannade mässande sång som är lite annorlunda upplagd, samt dom förhållandevis enkla men gött malande monotona gitarrerna. Så efter ett gäng genomlyssningar så tycker jag ändå att det är en helt okej platta, med trummorna som bromskloss för ett högre omdöme. 10 låtar och du skaffar den för 80kr + porto genom att dra ett mail till pikerec@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar