lördag 16 december 2023

KKPA - Live LP/CD

Som brukligt vad det gäller CD-plattorna från Second Class Kids, så är det minimalt med info... Något jag retat mig på länge. Visst att han säljer plattorna svinbilligt, men hade jag pröjsat (jo, jag är ju så jävla sniken så jag recenserar enbart grejer jag får skickat till mig för detta ändamål) så hade jag blivit grymt besviken då jag är uppväxt med info/textblad, kontaktadresser osv. Men av kortet att döma på baksidan, samt lite googlande, så får jag reda på att denna live-plattan är inspelad på Hugo Fjäderben kalaset. Ljudet är riktigt bra, och som jag skrivit förr så kan ju KKPA sin trallpunk efter en massa år i gamet. Det är tight som aset och som jag tidigare påpekat så är jag sjukt tacksam att dom håller sin trall fri från en massa jävla flams och plojgrejer. Samt att dom håller dom amerikanska influenserna där dom hör hemma. Alltså borta. Det enda jag skulle kunna anmärka på är väl att sången inte alltid är 100, men det är ju live. Så det spelar ingen eller liten roll. Kul att känna igen en låt från förr med, och då syftar jag på "Min värld" som måste vara med på någon samlingsplatta som spelats förr. Rätt bra låt faktiskt. Gillar du KKPA sedan tidigare , eller är sugen på traditionsenlig trallpunk a'la hur det lät förr så är det bara att köpa. Själv kommer jag inte spela sönder plattan, men jag måste lyfta på hatten respektfullt åt KKPA's håll för lång och trogen tjänst utan att vika en tum från den inslagna vägen. 

1 kommentar:

  1. Dina ord var både kraftfulla och tankeväckande. Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera