onsdag 8 juli 2009

Vengeance Of Karma - Nytt vev från Kristinehamn!

Vengeance Of Karma… Ett relativt nytt band från Kristinehamn som jag tänkte skriva några rader om. Jag recenserade deras demo för några månader sedan här, och jag tyckte den var skitbra. Gitarrist och sångare Mattias har hjälpt mig via msn….


- Vi startade förra året tror jag. Och det var jag och Bubba och Johannes. Som ett litet plöjband. Men det funka bra så vi satsa mer seriöst,. Första trummisen hoppade av för han inte vågade spela live. Så vi tog in Johnny som trummis och Bubbas bror och sen så satte det igång!Dom har tidigare spelat i band som Samuraii Overdrive, Broad Minded, Havoc och Brimstone m.m. Det är väl bara sångare Jesper som inte gjort något innan. Dom har hittills släppt en demo, men är precis färdiga med en 9 låtars inspelning. Och det flöt på jävligt bra enligt Mattias, - Vi lirade in allt på två dagar. Sju låtar och sen två sido spår som kommer va med också. Allt kommer att mastras i nästa vecka och SKA vara klart tills den 1 Aug då dom ska lira med Born/Dead i Göteborg. Jag gillade ju deras förra demo som fan faktiskt och undrade lite vad folk tyckt om den? - Rätt så bra... lite klagande på ljudet, men det va min första mixning , och jag gick in för att det skulle låta skitigt och jävligt! Men bra respons hittills. Själv tyckte jag att den demon var jävligt amerikansk i soundet. Mattias ”skyller” det på Bubba då han själv mest lyssnade på grind och Cult Of Luna när den demon spelades in… -Men det är ju det som alltid ligger å gror i huvudet, tillägger han, - all go swe/us crust… Spelningar har det inte blivit så jättemånga för Vengeance Of Karma, -Inte alls. Fast vi tjatat som idioter. Vi lirade på en krog i stan och det var fullsatt på en onsdag. Sen så spelade vi i Forshaga på en strand mitt ute i ingenstans. Värsta skiten vi gjort…hahaha. Men efter göteborg så hoppas vi att det blir lite mer. Angående nya inspelningen så säger Mattias - Den nya inspelningen kommer verkligen slå skiten ur den förra. Jävligt rakt på ,snabbt och jävligt gnälligt. Folk kommer nog vakna av käftsmällen hoppas vi. Och låter hela inspelningen som dom 2 låtarna jag fått tjuvlyssna på så blir det hur bra som helst...

2 kommentarer:

  1. Absolut! Dom nya låtarna jag fått låter svinbra... Jävla Kristinehamn, d-takt i bröstmjölken?

    SvaraRadera