tisdag 12 januari 2010

Anger Burning - en kortis bara...

Anger Burning är inte bara namnet på en Discharge låt utan även på ett jävligt bra svenskt band. 1 egen 7'' och en split 7'' med Discover kom 2008 och mera var på gång, men sedan blev det helt jävla knäpptyst. Då jag gillade bägge plattorna mycket så var jag tvungen att skicka iväg lite frågor till Ced för att se vad som är på gång.
1. Hur är läget i Anger Burning just nu?
Vi har precis spelat in 7 låtar till en split-LP med Assnation, Haveri och Peace Bastard som vi ska tyskturnéra med i två veckor i maj! Så det är lite latsida men det är på gång... Verkar inte vara nå spelningar i Sverige på gång...
2. Tar en tråkig en, för det finns fan inte mycket historia om Anger Burning att hitta. Orkar du?
Inte så mycket att berätta mer att jag tror vi startade 2007 men jag och tidsuppfattning är inga kompisar (sedan är jag för lat för att klicka mej iväg och kolla skiten). Sedan dess har vi släppt en egen sjua, en split-sjua med Discover och en split-sjua med Haveri, Vasenkätinen och Striktlickers. (Cracked Popskulls heter den och den behöver ni inte leta efter.../Masken)
3. På eran myspace sida står det ju om en 12'' och en split CD med Warvictims... När och om kommer dessa?
When-tolvan har varit inspelad jag vet inte hur länge men fet-Simon gör aldrig klart omslaget så det har inte släppts på över ett år... Warvictims-spliten verkar det inte bli nåt av, mest kanske för att CD erbjudandet inte var så där jätteupphetsande... Hade det handlat om vinyl hade det nog vart klart för längesen... Men typ 99% nedlagt. Vi hade ändå inget bra och jämt låtmaterial, vi skulle spela in ungefär 15 minuter tror jag och det är ungefär 14 låtar och så många kan man lätt göra ett handfull halvdanna skitlåtar men det vill vi ju inte... Bara When-tolvan är ju inte ens 14 minuter totalt tror jag (som Why-tolvan ungefär).
4. Ni var väl ute en sväng i Europa med Assnation... Berätta lite om det.
Jo vi var ju iväg i två veckor men jag tror vi bara hade 5 eller 6 spelningar (även om Anger Burning fick en extra spelning för något band som var på turné hade köpt Warcharge-sjuan och tyckt den var så bra att vi fick spela på deras instrument så vi pöljde helt enkelt igenom Warcharge-låtarna då) så mesta tiden gick ju åt att sitta hemma hos Toda eller ute i nån park och glassa, om vi inte gick på någon annan spelning på Köpi, Germ Attak, Bloody Pheonix och Brutal Knights var skitbra exempelvis. Var ingen spelning som gick särskilt dåligt, men som vanligt ska ju jag spela så jävla fort och svinhårt live så jag orkar inte mer än 2-3 låtar innan jag nästan får hjärtattack.
5. Vad händer 2010 för Anger Burning och era andra projekt?
Som sagt en ny Tysklands-turné i två veckor med tre andra band. Ska nog bli bättre arrat, så vi får spelningar åtminståne varje dag utom söndagar då man antagligen ändå är helt slutkörd. Mer än så vet jag inte än.
Minister Död har vi pratat lite om att ta sig en liten tripp till Finland eller nåt. Får se med det efter Tyskland...
Ah just det ja, Raw Hate har ju gitarrist och basist nu (jag sjunger å spelar gitarr) och sedan har vi en som visat en gnutta intresse för att vara trummis också. Så någon spelning med Raw Hate är ju inte helt omöjligt att det blir!
6. Avslut
Kul med lite frågor tack!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar