tisdag 26 januari 2010

Eskatologia - Promo CDr

Fick denna när vi spelade på Egalia i fredags. Jag har ju vispat förbi deras myspace sida nån gång, men inte tagit mig tid att lyssna ordentligt. Det har jag nu kan jag säga... Jag har nog lyssnat på Eskatologia 30 gånger sedan jag fick promon. Det är sällan jag blir så jävla golvad av "nyare" band som spelar denna typen av punk. 3 låtar är med på plattan och det är en från en kommande 7'', en från en kommande split 10'' med Distress (släpps av Halvfabrikat), och en som bara är med här. Det är mörk crust det handlar om med dom numera så vanliga gitarrslingorna. Tempona är allt från snabbt d-takts pisk till riktigt tunga grejer. Påminner väl ibland om vissa av dom andra banden som släppt på Halvfabrikat, lite End Of All (och en del USA band) fast detta är så jävla mycket bättre!!! Bra längd på låtarna också då vissa band i denna genren drar iväg lite väl mycket vad gäller längden på låtar. Kommer bli pärla plattor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar