tisdag 29 juni 2010

Bad Dreams Always - 20 Centuries of hate CD

Evighetsmaskinen ifrån Fagersta är tillbaka med en ny skiva släppt av Anarkopunx Records. Kul med band som hänger i ett tag. Bad Dreams Always har varit mer eller mindre aktiva sedan 1988 och har ett gäng släpp på sitt samvete. Jag ska väl dock erkänna att jag inte varit sådär jätteintresserad av deras crossover hardcore, eller hatecore som bandet själva kallar det. Får se om det blir ändring på det nu då efter denna 8 låtars CD. Jag gillar dom riktigt mycket när det är mer renodlad punk som i ”Allt e mörkt och kallt” och ”Du skall sjudas” där dom fläskar på bra med d-takten och det är ett gött driv. Jävligt fläskigt ljud med förresten kan jag ju tilläga att det är på skivan. Annars är det mest vissa partier i låtarna som jag hajjar till på när jag hör, och inte låtarna som helhet. Antar att det är metallspöket som gör sig påmint. Jag har svårt att sätta fingret på vad det är som gör att jag inte gillar plattan rakt igenom, det bara inte fastnar. Tror att det kanske blir lite för mycket stopp, markeringar och dämpade gitarrer för att jag ska uppskatta det fullt ut. En blandad skiva alltså med både toppar och dalar.

1 kommentar:

  1. tack för en subjektiv o ärlig recention/pEE

    SvaraRadera