lördag 15 januari 2011

Uncurbed 1990-2011

På Sörlings Turist i tillvaron lades det upp en post strax före kl 14:00 idag där det stod "äntligen så har vi tagit vårt förnuft tillfånga och lagt ner. Det känns i och för sig konstigt men rätt skönt faktiskt..." Helvete!!! Ett av mina absoluta all-time favoritband har bestämt sig för att lägga ner, nämligen Uncurbed. Ett band som alltid varit med och alltid levererat. Alla plattor har naturligtvis inte varit lika bra, men en "svag" Uncurbed platta har ändå sopat banan med det mesta i jämförelse. Min första kontakt med bandet var "Mental Disorder" cd'n och sedan dess har jag varit fast, men det var i och med "Punk & Anger" plattan det tog skruv ordentligt. Få band har fan kommit i närheten av Uncurbed när dom varit på topp, lyssna bara på "Peacepunklovelife.." , "Punks on parole", eller "Welcome to anarcho city"... Rycks du inte med då så är du antagligen döv, eller helt utan bra smak :-) Jag gillar ju som sagt även plattorna som kom både före och efter tidigare 3 nämnda skivor, men dom är enligt mig bandets absoluta toppar. Är väl bara för mig att lyfta på kepsen, buga, och tacka för allt...

4 kommentarer: