lördag 22 januari 2011

Von Bööm - Punkrock terrorists CD

"Bättre sent än aldrig" skrev Krabban i brevet som följde med plattan, för det är ju ett bra tag sedan denna kom ut. Det är alltså Von Bööm's senaste platta "Punkrock terrorists" det ska handla om här. 16 låtar innehåller skivan, och jag tycker att det är i mesta laget måste jag säga. Jag har faktiskt lite svårt att hålla uppe intresset hela vägen. Det är absolut inte dåligt, men det blir lite jämntjockt och det är ingen låt som sticker ut så jättemycket att man hajjar till och kommer tillbaka in i skivan. Allra bäst är ju Von Bööm när dom bränner på för fullt utan krusiduller och bara kör, när dom är mer åt käng/råpunkshållet och inte trixar så mycket med gitarrerna. Nu är det ju i och för sig ingen gitarronani dom ägnar sig åt a'la Malmsteen, men för min del kunde dom bara veva hela tiden. Texterna är både på svenska och engelska men det är absolut inget som stör, omväxling förnöjer som ni vet :-) En helt okej platta, men som jag sa tidigare så hade lite kortare speltid / färre låtar varit att föredra enligt mig. En 7'' eller ,som deras förra platta, en split skiva skulle vara helt perfekt. I alla fall för min del... Men summa summarum blir som sagt en helt okej skiva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar