fredag 18 februari 2011

Femtekolonnare - 3 Demos...

3 släpp med Växjö's Femtekolonnare trillade ner i lådan för ett tag sedan, närmare bestämt 2 st CDr plattor och en kassett. Jag var inte mer bekant med dom innan mer än att jag sprungit på deras myspace sida, lyssnat lite, och sedan dragit vidare. Det är rätt så grisig grind det handlar om här, och då menar jag grisig i positiv bemärkelse. Det är grind med punk som utgångspunkt som gäller här, och det är bra mycket roligare än stel och statisk metalgrind med söndertriggade trummor och kliniskt ljud. Femtekolonnare har ju dessutom precis rätt längd på sina släpp som klockar in på ca 11, 6, och 5 minuter. Helt jävla briljant då det efter ett tag köttar ihop sig rätt rejält i min skalle när det kommer till grind, och allt börjar låta rätt likt, Dropdead och gamla Napalm Death undantaget. Jag gillar även att det inte tokgrindas hela tiden utan att det bryts av med  både d-takt och 4-takt mellan varven, det enda jag skulle vilja se mer av är såna där riktigt långsamma träskpartier som nästan maler sig fram. Det dyker upp ett och annat, men jag vill ha mer. Alla 3 släppen är inspelade 2010 och låter i stort ganska lika, men bra, så det blir en samlad recension för alla tre. Jag skulle bli jävligt förvånad om ingen släppte en 7'' eller split 7'' med Femtekolonnare inom kort. Kolla upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar