tisdag 15 maj 2012

V/A - Hotet från skogarna (Promo cd)

När jag hade storfrämmat från Östersund förra helgen hade dom vänligheten att plocka med sig en promo cd på den kommande samlingsplattan "Hotet från skogarna" som innehåller punk/hc band från Östersund med omnejd. Kul ide' och förhoppningsvis hakar fler på och gör liknande plattor. Kolla med studieförbund, sök kulturbidrag, allt går om man vill... Jag gillar ju som bekant samlingsskivor då det är en ypperlig chans att hitta nya band att kolla upp. Brukar alltid finnas något eller några guldkorn att gå vidare med. På denna plattan så hittar man punk i alla dess former, allt från ganska tam "usa college punk" till kängpunk. Och som vanligt så gillar jag inte allt. Men jag tycker mig höra att alla banden på skivan är bra på det dom gör inom respektive genre, även om JAG inte uppskattar det till fullo. På förhand säkra kort som jag gillar sedan innan som Brottskod 11 och Thräshers uppskattas ju som vanligt och trevligt med nya låtar. The Dead som jag recenserat tidigare kör nu som jag efterlyste då enbart på svenska och det passar deras spattiga rock'n'roll osande punk som handsken. Nya upptäckter då? Jo Heroinmissbruk och deras lite metallinfluerade råpunk låter schysst, och det samma gäller Grundskolan och deras hc/råpunksmix. Tycker ni ska kolla in den när den kommer för det finns som sagt ett par riktiga pärlor att finna enligt mig. Och som brukligt är en del jag inte gillar, men varför lägga krut på det? Bra mycket trevligare att koncentrera sig på det som är bra! Bra initiativ och bra jobbat av folket bakom plattan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar