söndag 5 februari 2017

Shitfucks - Det är ditt fel 7''

Den här fick jag skickad till mig för evigheter sedan (släppt 2015) så jag får väl göra rätt för mig nu när jag startat upp igen. Det är alltså Shitfucks från Östersund det handlar om här och deras första 7''. Det är 7 låtar på plattan, och jag måste erkänna att jag har ett helvete med att hålla isär låtarna trots flera lyssningar. Det första som ploppar upp i huvudet är det gamla Skövdebandet Diablesse Grupp 6, men ta inte så hårt på det då det är evigheter sedan jag lyssnade på dom och huvudet kan spela mig ett spratt. Lite ostämda odistade gitarrer, fyrtakts golvpuketrummkomp, dam på sång (mestadels). Kanske klarnar det mer hur det låter då. Dom låter som om dom skulle plockats från valfri samling som dokumenterat den svenska punken mellan 78/82. I mina öron låter alla låtar likadant och 2-3 låtar känns som min maxgräns i ett sträck med Shitfucks, så nej, jag kan inte säga att jag är överförtjust i detta. Alls. Vet inte hur tillgänglig denna 7'' är längre, men dom går också att spana in på samlingsplattorna  Turist I Tillvaron vol 9 eller Dimmorna Skingras vol 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar