fredag 10 februari 2017

Strul - Lennart och asen 12''

Lite högre trummor. Är det för mycket begärt? Jag blir förbannad... Det är faktiskt det första jag tänkte på när jag drog igång plattan första gången. Men det är väl det typ det enda jag kan komma på att lipa över så här på rak arm. 13 låtar på några fler minuter är vad som bjuds på denna första 12'' (släppt en kassett och en 7'' innan) från Strul, så det är ju inte mycket plats över till finlir och extravaganser i deras Hudiksvallsdoftande hardcore från Göteborg. Tack och lov. Krångligare grejer än ett rock'n'roll gitarrsolo behövs oftast inte och det fattar Strul. För rock'n'roll är dessa gubbar väl bekanta med efter en jävla massa års trogen tjänst med diverse band och annat. Gött med ett band som inte bara rapar ur sig texter om att rädda världen för dom redan invigda, utan även dom får ett långfinger i käften och det är alltid uppskattat. Tycker texterna överlag är jävligt gött skrivna förövrigt med bra flyt och inga utsvävningar och tjafs. Tänk billiga fulöl och fanzines så fattar ni vad jag menar. Gött hardcorevev som verkligen rekommenderas till alla som påstår sig gilla just detta. Men fan alltså, trummorna. Höj dom nästa gång... Just det, kan ju nämna att det är Sweken Records som släppt den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar