onsdag 24 maj 2017

Drip Feed - Music strikes like a fucking dagger 7''

Ett band som var tidigare okänt för mig skickade hit sin 7'' för recension och det tackar jag för. Bandet i fråga är Drip Feed från Stockholm och medlemmarna har tidigare florerat i en drös band, men det lämnar jag därhän. Första genomlyssningarna gav mig inte mycket, men det var en fint de'luxe för när det satt sig så är det faktiskt riktigt bra! Fan vet om jag diggat en hel LP med bandets finfina mix av skitig skramlig rock och UK82 soundet, men på 7'' är det finemang. Gitarrljudet som periodvis helt saknar botten och har  diskanten i bött är ett jäkligt gött tilltag som även det förvirrade mig först, men nu passar som handen i handsken ihop med det plonkiga basljudet. Det finns både fyrpannor och snabbare grejer på plattan vilket gör det varierat och håller intresset uppe. Huliganrefrängerna sitter som ett spett i länsman och jag tror att live med ett gäng skarpa innanför västen kan detta vara hur bra som helst. Svinkul att bli positivt överaskad för en gångs skull. Jag gillar't som fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar