onsdag 17 maj 2017

Gubbjävlers - Analysera Varenda Jävel Kassett

13 låtar på dryga kvarten, och nej det är inte grind / power violence / mangel vi pratar om här. Utan Gubbjävlers från Stenungsund skulle jag personligen bara kalla punk rätt och slätt. Inga konstigheter alls varken text eller musikmässigt. Det går att hitta influenser från allt i från tidig Stockholmspunk till dom här banden som kom för några år sedan och körde på svenska och ville låta som förr men inte gjorde det ändå.., Med vek dist på gitarren osv. Någon som fattar? Gubbjävlers är dock bättre än alla dom dom banden. När dom låter som bäst så låter det som något från Varning För Punk boxen. Vardagliga problem som lånhåriga jävlar (satanister), näthat, fotbollsgubbar, busskurer, hipsters och sär skriv ning avhandlas. Mest gubbsurt gnäll och det uppskattas ju såklart. Jag tycker inte att det är rakt igenom bra, men jag är tämligen säker på att jag kommer viga flera kvartar åt Gubbjävlers i framtiden. Kassetten är gjord i 30 ex men jag tror att den är släppt på CD med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar