måndag 28 augusti 2017

Levande Begravd # 6

Detta nummer har ju några månader på nacken, men redaktör Marko bad mig skriva några rader. Så det är väl bara att göra som karln säger. Det nördas loss utav bara helvete bland band/gubbar/gummar som jag i bästa fall ens har hört talas om (med några få undantag). Hela skiten inleds med en liten  hyllning till nån snubbe som hette Billy Miller som hade Norton Records, som nu lämnat jordelivet. Jag har ju så klart aldrig hört talas om gubben, och tänker att ribban är lagd... Fortsätter med Thomas Hildebrand / Savage Magazine & Records, som jag är helt obekant med förstås. Raskt vidare till Paul Messis (Suburban Homes), som jag inte har en jävla aning om vem varken han eller bandet är. Och inte fan har jag hört Mascara Snakes heller, trots att dom skrivits upp rätt friskt på olika håll. Men vad händer nu? En intervju med Läjä Äijälä! Terveet Kädet!!! Äntligen nåt jag har koll på och gillar. Men inte fan pratas det om Terveet Kädet, utan en massa andra projekt han haft eller har som t.ex Aavikon Kone Ja Moottori och Billy Boys. Som jag aldrig hört talas om så klart. Utöver intervjuerna så hittas även en guide till svenska band som rörde sig i utkanterna av den enligt redaktören urvattnade och stagnerande pnuken. Hitmakare som t.ex Salaligan, Fysisk Fostran, Enema Syringe och Vicious Visions får några rader tillskrivna sig. En drös långa och välskrivna recensioner finns även det att grotta ner sig i för den som är sugen på att vidga sina vyer. Trots att jag varken hört eller blir särskilt nyfiken på att höra det jag läser om så fan i mig ÄLSKAR jag detta zine. Det är 100% kärlek till rawk'n'roll från Markos sida, och han nördar loss så in i helvete att det värmer det egna nördhjärtat. Grym koll på läget och ett sjukligt intresse från hans sida gör det till ett av dom absolut bästa zinen som kommit på länge. Tidigare nummer har varit på svenska men detta är på engelska kan jag ju tillägga. Dra ett mail till Levandebgravd1@gmail.com och beställ ett ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar