måndag 16 oktober 2017

Dust Collector vol.1 Fanzine

Ett zine från Vitryssland trillade in för ett tag sedan, vilket jag tackar ödmjukast för. En hel del av er är nog bekant med mannen bakom zinet, Zheka, som återfinns i Masspollution. Zinet ser till stor del ut som många av käng/råpunk fanzinen gjorde förr, vilket är mycket uppskattat. Det osar 90-tals kängfanzines med fin-fin klipp och klistra layout. Banden som intervjuas är Dispose, Fatum och Symptom, och dom två första är finemang. Bra frågor, vilket ju ofta resulterar i bra och utförliga svar. Kul med Dispose som jag inte kan minnas att jag sett intervjuade i nåt zine förut, vilket är lite märkligt då dom ju är förbannat bra (Lite jäv kanske då jag ju varit med och släppt en 7'' med dom och Disease). Intisen med Amerikanska Symptom lider ju dock av väldigt korta svar vilket gör den lite småtråkig, men det är ju fort gjort att ögna igenom den. Sen finns det även ett gäng recensioner, och en jävligt bra artikel kallad "Punk in CIS - Laziness, disappointments, consumerism" som är gjors av någon som kallar sig Olga Räw. Jag gillar detta zine som fan och hoppas att det kommer många, och då även tjockare nummer framöver. För det är väl det enda jag tycker är lite surt, att det enbart är 20 sidor. Men en kan fan inte få allt. Dra ett mail till squatyourself(a)gmail.com för att fixa dig ett ex.

1 kommentar:

  1. Thank you for sharing bro.I heard cool samples like in these tracks , i share with u - www.lucidsamples.com

    SvaraRadera