lördag 11 november 2017

Levande Begravd # 7 Fanzine

Ännu ett nummer av Levande Begravd damp ner i brevlådan tidigare i veckan och det är ju jävligt gött att Marko håller drevet igång. Vi har ju tidigare haft ett rätt så udda förhållande, detta zinet och jag. Har läst alla nummer med stor förtjusning utan att för den sakens skull varken gilla, eller för den delen ens hört objekten som satts under lupp av överstenörden Gillingsmark och tillhörande undersåtar. I detta numret så skall det väl sägas att det är Martin Cannert som får mig att känna mig som ett riksmongo när han trumfar med en artikel/intervju om bandet VeLO, och en kolumn + tillhörande recensioner/tips av "UKDIY bedroom pop". Marko svarar dock upp med en 6 sidors avhandling av Rättens Krater. Så där håller det på :-) Jag läser allt och det är gjort med sånt jävla hjärta, så det hansdlar absolut inte om nåt elitistiskt flashande. Utan snarare ett outtröttligt grävande efter ny musik, vilket ger mig lite dåligt samvete ibland då jag ofta tar den enkla vägen och sitter och flippar samma gamla vanliga skivor om och om igen. Band som jag de facto känner till finns också här samlade under rubriken "Fresh from the gutter" där Giftigt Avfall, Löss och Shaking Heads svarar på ett gäng frågor var. Plus ett rejält gäng recensioner. Det är som vanligt ett jävligt stabilt nummer och jag tror du vet vid det här laget om du gillar det eller inte. levandebegravd1(a)gmail.com kontaktar du om suget finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar