onsdag 24 januari 2018

Flyktsoda # 19 Fanzine

Det är inget nådigt tempo han håller Johan, hjärnan bakom Flyktsoda. Ett av dom få renodlade Svenska punkzinen i Sverige år 2018. Detta numret fokuserar ju på just fanzines i Sverige, och än en gång slår det mig hur jävla få rena punkfanzines det finns idag, trots att jag ändå kommer på ett gäng som inte är med här. Kul läsning är det dock när 7 fanzinemakare får prata av sig lite om sitt nörderi och hur och varför dom började med fanzines. Har dock svårt att bli lockad att läsa flertalet av dom p.g.a att jag helt enkelt inte intresseras av innehållet. Men jag hoppas och tror att andra är mer öppensinnade än mig. Visst jag sitter här och knapprar på en jävla blogg, men jag gnäller ändå. Och lovar att någon gång så kommer jag vifta ut nåt på papper. Och jag lovar att Meanwhile ska vara med. Den musikaliska biten består denna gången av Regimen, Systemfel, Radium Grrrls och RAS + ett gäng recensioner. Johan skriver på något ställe att det skulle vara mycket standardfrågor, men det håller jag inte med om. Tycker frågorna är helt okej, och intervjuerna flyter på bra. Tycker Flyktsoda är ganska stabilt nu, man vet vad man får liksom och det gillar jag. Skriver som sist också att liiite mer jävlaranamma ibland vore kul. Bara att köpa, och ser fram mot # 20. Be även om en distrolista när ni beställer zinet. Tummen upp Johan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar