onsdag 10 januari 2018

Suffer The Pain - Hellbound CD

10 låtar på 18 minuter är fan i mig helt perfekt, all heder till det! Nog om det för nu. Suffer The Pain från Västerås är glädjande nog tillbaka med en ny platta. Ett band som växt så det knakar i mina öron. Deras musik är väl nu för tiden lika delar punk och metal, vilket ofta i mitt tycke är ett stort minus, men när man tar dom rätta elementen från metallen som här, så blir det fan prima mangel. Så bli inte oroliga av min beskrivning för här finns varken gitarrsolon, evighetsintron eller tröttsamt jävla riffande in absurdum. Det är rakt i käften mangel det bjuds på. 90-talet har ställt upp med influenser ifrån både death metal och käng träsken som vart i farten då. Finns även drag ifrån black metal hållet (läs Darkthrone) på vissa ställen, men jag tycker man kan kan applicera Darkthrone liknelsen lika mycket på hela inställningen till musiken. Det avskalade, ganska enkla och primitiva. Jag måste nog ändå erkänna att jag gillade förra plattan "Midnight sacrifice" bättre, pga att ljudet på den var lite risigare. Lät lite trasigare, mer Sovjet, och det tycker jag passar Suffer The Pain bättre. Låtmässigt är det dock lika bra, och det är ju inte så att ljudet är kliniskt på något sätt. Det borde pratas och spelas mer Suffer The Pain i Sverige 2018 än det gjorts tidigare. "Hellbound" släpps på CD och kassett den 27 Januari, och kommer även som vinyl senare i vår på Phobia Records.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar