onsdag 21 mars 2018

Slaveriet - När röken lagt sig MCD

Ännu en platta från Second Class Kids. En 4- låtars MCD med Slaveriet från Mariestadstrakten. Det är jävligt upp och ner på denna plattan enligt mig, precis som det brukar vara när det rör sig om punk i dom tralligare regionerna. Det börjar bra i första låten med en schysst vers stadigt ackompanjerad av Bjurres stabila tvåtakt och snygga sångstämmor, men så kommer det en sådan där "Å-hå-hå-hå" allsångsrefräng och min glädje grumlas. Andra låten tutar liksom bara förbi utan att lämna några direkta avtryck. Och det är väl det som är min akilleshäl vad gäller denna typen av punk, att det inte riktigt fäster. Det blir för glättigt. Tredje låten pallar jag inte med alls, för slö, och gitarrer i baktakt har jag aldrig rett ut. Bästa låten är sparad till sist då farten ökas igen och när det låter så här så uppskattar jag det mer. Som sagt både toppar och dalar tycker jag och det skall väl erkännas att det på det stora hela inte är min grej alls. Den största behållningen för mig är Loppans sång (hon sjöng förr i Angelpiss som vi i Sub Alert delade en 7'' med 2011) som låter svinbra. Kul att höra dig sjunga igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar