onsdag 12 juni 2019

Blixtnedslag - Kalla Känslor MCD

Ett enmansband från Norrköping kallat Blixtnedslag skickade hit sin splitter nya MCD som släppts i 100 ex. Det är 5 väldigt snälla låtar som strömmar ut genom högtalarna. Betoningen ligger här på rock, istället för punk. Texterna är på svenska, och det känns som att en hel del av influenserna hämtats från 70-talets slut. Och då främst från den östra sidan (läs Stockholm). Det är väldigt cleant framfört, ja nästan snudd på tamt enligt mig, och jag saknar verkligen lite skit under naglarna här. Fan det går att skramla på rätt rejält, men ändå hålla det snyggt. Önskar även att Mikael skriker i lite mer, för nu blir det ganska uddlöst och attityden finns inte där. Nu sitter jag mest och tänker på att basspelet är rätt schysst, och det är väl inte riktigt meningen att basen skall ta fokus från allt det andra. 5 låtar på 12 minuter får du och det är väl mitt maximum i Blixtnedslags sällskap känner jag och är tacksam att det inte är en fullängdare jag skulle skriva om. Är punkinfluerad rock på svenska din grej så rekommenderar jag absolut att kolla in denna plattan och hans tidigare grejer. För egen del så känns det som det räcker med den här. Sorry, men inte min grej alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar