måndag 1 juli 2019

Affect - Profit Victim CDr

Har varit rätt så inaktivt här nu, och det beror på den enkla anledningen att jag faktiskt har ett liv också :-) Nog om det. Affect är ett nytt projekt från Värmland som består av 2 medlemmar som jag tror har figurerat här på bloggen tidigare i andra band. 5 låtar på dryga 10 minuter, kvalitetskäng som det lät i mitten av 90-talet. Hjulet uppfinns absolut inte på nytt här, utan det är käng av klassikt mått som framförs. Och att Disclose (läs Discharge) har inspirerat dessa 2 herdar känns inte som en allt för vågad gissning. Är ju rätt många band som kör motorsågsgitarrer nu, noise och crashercrust och allt vad det kallas, men Affect vinner i mina öron mycket på att det låter som det gjorde 1995. Bakåtsträvare som jag är. Före alla började med överdrivna reverb och delay effekter på sången. Visst kan det vara gött det med, och jag gillar många av banden, men det känns lite som att det går 13 på dussinet just nu, eller så är det jag som bara springer på sådana plattor. Nå ja, jag gillar i alla fall Affect och dom här 5 låtarna hade varit skitkul att ha på en 7'' med texter och hela den biten. Dom  förtjänar mer än "bara" en CDr som glöms bort när den läggs i någon låda. Är dock 99% säker på att jag läst någonstans att den skall komma som kassett. Skriv till Affectcrust@gmail.com och kolla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar