onsdag 22 januari 2020

Wake Up Naked In A Rollercoaster - Tomat I Ögat CDr

Det är märkligt hur mycket trallpunk jag får skickat till mig med tanke på vad jag brukar tycka om det. Men jag är tacksam för alla som bemödar sig att skicka hit sina alster oavsett genre eller vad omdömet blir. Här är det då dags för ett band från Gotland kallat Wake Up Naked In A Rollercoaster och deras 8-låtars "Tomat i ögat". Skall ju erkännas att både bandnamn och framför allt skivtiteln avskräckte rätt mycket. Om jag fattat rätt så är det ett digitalt släpp, men dom knåpade ihop en CDr till mig att recensera. Och jag får väl säga att i mina öron låter det som vanlig ordinär trallpunk, varken mer eller mindre... 2-takt (dock ganska långsam), molliga gitarrslingor, stämmor, lite ansträngd sång av det hesare slaget. Ja ni fattar. Ni har hört det förut. Där finns också den obligatoriska balladen, men här går den i långsam 4/4 takt och inte i den förr så vanliga inom genren 3/4 takten. Svårt att skriva något om detta då det inte berör mig nåt vidare alls, varken positivt eller negativt. Det kryllade av band som lät ungefär så här 1994 som man hade demos med men inte minns namnen på idag. Eller ja, jag minns inte i alla fall. Personligen lämnas jag som sagt ganska likgiltig, men låter det som din grej så in och lyssna på exempelvis Spotify. Är du torsk på trall så gillar du det förmodligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar