lördag 4 januari 2020

Kalla Känslor - Någonstans mellan psykakuten och AF CDr

Har skrivit om enmansbandet Kalla Känslor förut (i somras närmare bestämt) och denna 4 låtars CDr kom ut innan den jag skrev om sist. så det blir lite bakvänd ordning här... Schysst Social Distortion flirt på framsidan förresten. Finns inte mycket nytt att säga jämfört med vad jag skrev förra gången. Kanske att denna är liiite ruffigare framförd, vilket ju brukar vara ett stort plus. Men då den förra var väldigt "tam" så fanns det en del att gå på. Det är på intet sätt så att det låter speciellt skitigt alls. Bara i jämförelse med den andra jag hört. Sedan är speciellt trummorna rätt knackiga på denna innspelningen, vilket jag inte kan minnas att dom var på "Blixtnedslag", men då den kom senare än det jag lyssnar på nu så får väl det ses som en positiv utveckling. Sången tycker jag även här är alldeles för klen och skulle gärna se att tempot skruvades upp rätt rejält. Tycker mig ibland höra lite 23-Till influenser (Var inte dom med från Norrköping?), så då får ni en hum av vart åt det lutar. Mer rock än punk och enligt mig mer dalar än toppar. Nej, jag är inte speciellt förtjust i detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar