tisdag 4 februari 2020

Snake Tounge - No Escape-No Excuse 7''

En 7'' som har funnits ute ett tag, men anlände i min brevlåda nyligen. Snake Tounge är hemmahörande i Östergötland och det är mig veterligen min första kontakt med dom. En jävligt angenäm kontakt helt klart, om än lite krånglig. Var långt ifrån övertygad av denna 4-låtars 7'' dom första 2-3 genomkörarna, men sedan vände det så sakta och blev bättre för varje gång. Och det kanske har sin förklaring i att det är fan lager på lager på lager av influenser och stilar som möts och mals ner. Jag hittar såväl Unsane som Severed Head Of State. Neurosis och His Hero Is Gone. Allt finns där. D-takts viftande, grind attacker, sludge partier, melodisk crust, arenakäng, metal, ja det är en jävla mix helt enkelt och allt mynnar ut i dryga 11 ångestfyllda minuter. För det är lite känslan jag får när jag lyssnar. Ångest. Det är fan becksvart. Ibland blir det lite för meckigt för mitt "1-2-3-4 vers-refräng-vers-refräng-solo-refräng-refräng huvud"och det händer lite väl mycket grejer på kort tid. Men överlag så gillar jag det, och kommer definitivt dra på den här 7'' många gånger fram över. Kul att få hem en platta med ett band som jag förmodligen hade förbisett helt annars. Släppt av The Sign Records. Testa vettja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar