torsdag 29 oktober 2020

First In Line - Wake Up! Kassett

Det kommer bli en jävla massa recensioner av Esox Lucius släpp nu ett tag framöver så ni vet det. En hel drös kassetter är släppta nyligen och fler är på väg. Först ut är Linköpingsbaserade First In Line eller F.I.L för den som föredrar det. Dom släppte första demon under det namnet redan 1995, men startade spela redan 1988(!) som Prehistoric Assholes, som senare blev Prehistoric. Det är snabb ettrig hardcore av den amerikanska skolan som bjuds på här och jag tycker att dom gör det jävligt bra. Jag lyssnar ju i stort sett aldrig på denna typ av hardcore här hemma med undantag av Minor Threat och Black Flag (om dom räknas) och visst fan tror jag att även F.I.L nött Minor Threat plattor frekvent. Det är tight som fan, rappa trummor och den där karaktäristiska ettriga sången, stop & go partier och kvicka ackordsbyten. Dom kan sin sak helt klart och jag skulle bli förvånad om inte detta kommer som 7'' snart, vilket skulle passa dom som handen i handsken. För mig är dom ett kassett eller 7'' band, för en hel 12'' skulle bli för mycket för min del. Allt som allt så är det 7 låtar bra välspelad hardcore, och den som har synen i behåll kan även skråla med i texterna. krimtank@hotmail.com är adressen för att köpa ett ex. Endast 40 ex gjorda i vanlig ordning när det gäller Esox Lucius, så snabba på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar