fredag 23 oktober 2020

Crustkirk # 2

Alex Päivät borde vara ett ganska bekant namn vid det här laget både för folk som varit med här på bloggeriet ett tag. Han har vispat ur sig ett helt gäng olika fanzines dom senaste 10-ish åren. Skrev ju om första numret av detta zinet här, och gillade ju det numret skarpt. Då vart det ju ca 50/50 musik/anti-kärnkraft. Nu är det 100% fokus på kärnvapen. Och jag tycker det blir astrist att läsa... Visst, det är viktiga grejer. Och jag förstår Alex syfte att lyfta fram detta, då det som han skriver inte pratas mycket om det "kalla kriget" som pågår år 2020. Det är väldigt mycket årtal , händelser och avtal som körs sida upp och sida ner. Både Alexs' egna ord, och en del tagna från andra ställen. Jag fick ta massor av pauser när jag skulle plöja igenom det för att inte tappa intresset, vilket jag dock gjorde ändå. Fick lite skoluppsats-känsla av alltihop. Så nja... Men känner du att 40kr + porto för 36 sidor kärnvapen låter som en toppenide' så maila crustkirkfanzine(a)riseup.net och styr upp med den trevlige redaktören. Mitt ex åker dock ner i lådan för fanzines som inte kommer bläddras sönder. Tyvärr.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar