lördag 11 juni 2022

Scavengers Circle - In Futility LP

Recenserade ju deras förra MCD här  och mycket är väl egentligen sig likt... Fortfarande "metalpunk", jävla skituttryck, som gäller men det känns lite sletnare denna gången. Lite skitigare. Kanske gammeldödsen fått lite mer utrymme här? Det är lite öststatsfeeling över det... Grått, sletet och lite trasigt, haha. Dom plockar som sagt från flera olika genrer, men håller det ändå enkelt utan att det blir tråkigt. Metall-inslagen är ju plockade från dom rätta ställena, så det är inte något finlir eller matematiska ekvationer som behöver lösas för att fatta, och dom står ju trots allt med ena foten i punkträsket. Gillar även Johans trumspel som är både fladdrigt och tight på samma gång... Svårt att förklara i ord, men det låter jävligt levande och inte så tillrättalagt. Som trummis slår man olika hårt i anslagen, och det är inte mixtrat med i efterhand får jag för mig. Och det gör att det blir mer nyanserat. Mitt förslag blir även denna gången att kolla upp Scavengers Circle på deras bandcamp om du tvekar på att slå till. Men jag lovar att plattan växer för varje lyssning så ge det några snurr. Bra skit som jag hoppas fler upptäcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar