tisdag 16 augusti 2022

Left Hand Black - Lower Than Satan CD

Fan, det här var trevligt. Left Hand Black från Göteborg har gått mig förbi ganska obemärkt tidigare, men jag kommer ihåg att jag tyckte det lät helt okej när jag lyssnade på Döda Katten avsnittet om dom. Men det vart inget mer än det. Inte förrän nu när jag fick hem deras sprillans nya CD. Har ingen aning om om det det finns någon "horror-punk" scen i Sverige att prata om nu för tiden. Men förr var ju både Sex Sex Sex och Mobile Mob Freakshow frekvent återkommande på stereon här hemma. Nu skall jag dock inte luras och säga att Left Hand Black låter som dessa två, för det gör dom absolut inte. Left Hand Black är betydligt melodiösare och lättillgängligare om man får använda det ordet här. Denna plattan ligger betydligt närmare hur Misfits lät under Michael Graves tid i bandet. Bandets starkaste kort är ju helt klart melodierna, som sätter sig som fan i huvudet och man går och lallar efteråt på någon refräng. Exempelvis den "Holiday road" klingande "Addicted to blood". Hur bra som helst... Att dom 15 låtarna klockar in på drygt 32 minuter är ju även det ett plus då det gör att det inte ges tid till en massa ointressant överflöd i låtarna. Klassiska vers-refräng uppbyggnad på varenda låt, med på sin höjd något stick och solo instoppat. Men that's it. Tack för det. Några band som jag ibland kommer att tänka på när jag lyssnar på plattan, som inte är horror-punk, är bl.a The Demonics och även lite Hymans vibbar ibland då dom drog upp tempot. Ja ni fattar... Skaffa plattan från GP-Martin eller deras bandcamp sida. Här hemma kommer skivan definitivt luftas med jämna mellanrum. Melodier är inte alltid utav ondo...

2 kommentarer:

  1. Fan vad kul att du fortfarande bloggar, kudos som Nuffran skulle ha sagt! / Pålle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena på dig gamle man! Kul att höra ifrån dig. Hoppas allt är gott.

      Radera