fredag 5 augusti 2022

PPL Jkpg - Greatest Hits CD

Ännu ett släpp från Grönpeppar Records. Han ligger i den gode Martin, och det är skitkul att han skickar hit sina grejer trots att vi har ganska olika smak. Och att han plockar upp många nya, mindre kända band, och släpper är ju hedervärt. Denna gången är det PPL Jkpg som fått chansen att släppa 10 låtar på CD. Vet inte om PPL står för Prinsessan PissLuder, men det flashas patchar på deras facebooksida där just detta står skrivet. Skitdåligt namn om du frågar mig, men det kan ju vara något internt som ingen utanför bandet fattar? Skitsamma. Musiken då. Det är ju ganska lättsmält punk det bjuds på, men med bra variation vad gäller farten. Och den stora skillnaden mot dom flesta andra banden i genren är att dom har en orgel med i smeten. Och jag måste säga att det funkar riktigt bra emellanåt. Eller ja, det måste det ju göra då jag ibland kommer på mig själv med att stampa takten lite förstrött med foten till deras poppiga punk. Trots att jag har tuff Moderat Likvidation tröja på mig... Det skall dock sägas att ibland låter orgeln lite väl mycket tivoli. Sen är jag ju som tidigare skrivits här på bloggen väldigt förtjust i Jojos sång. Och det är jag fortfarande. Tycker att hon kunde skött all sång, för det är då det låter bäst i mina öron. 10 låtar på drygt 22 minuter är alldeles lagom för mig, sedan är jag ganska nöjd. Tror inte jag kommer spela sönder plattan, men någon låt då och då kan det nog komma att bli även i framtiden. Både ris och ros gör denna till en helt okej skiva, men inget extraordinärt enligt mitt tycke och smak. 50kr från Grönpeppar. Sen måste jag påpeka igen att det vore kanon med ett text/infoblad nedslängt med plattan, känns lite tomt utan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar