måndag 26 september 2022

Government Abuse - Pigs In Pigs Clothing 7'' Flexi

4 låtars flexi 7'' med Kirunabandet Government Abuse. Om jag fattat det hela rätt så är detta deras andra demo som ursprungligen kom 2017 som nu pressats som flexi av Pike Records. Inspelat redan 2014. Är tämligen säker på att Blogg As Fuck bekantingen Alex från bl.a Kissan Päivät var med här och stökade. Jag är väl egentligen inte rätt person att försöka namedroppa en massa gamla band att jämföra med, för jag är rätt dåligt inlyssnad på sådan här hardcore. Men det låter 80-tal och det låter fan i mig bra. Riktigt bra. Kanske beror det på att plattans 4 låtar klockar in på sammanlagt drygt 4 minuter? Så deras rappa pocka-pocka-hardcore blir aldrig långtråkig. Snarare tvärt om, att jag skulle vilja ha 4 minuter till. Och gärna då i stil med inledande "Close to the edge". Snabbt, svinförbannat och helt kompromisslöst. Den följs av en 4-taktare på dryga minuten innan nästa käftsmäll "You're Abused" knockar en på nytt. Och det är i dessa två låtar dom låter som bäst i mina öron. Ljudet är helt i linje med soundet och låter jävligt old-school det med. Jag gillar't och det är nästan så att jag blir sugen att lyssna in mig på banden som dom skriver som referenser. Men det vet jag innerst inne att jag inte kommer göra, utan jag nöjer mig med att tycka Government Abuse är skitbra och jag har denna plattan att dra på när hardcoreandan faller på. Skaffa från genomschyssta Pike Records på stört. pikerec@gmail.com är adressen att maila. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar