tisdag 11 oktober 2022

Konsumenterna / Borgerlig Begravning - Gräv En Till split 7''

Efter diverse omslagsstrul och namnbyte på ett av banden så är denna splitten nu ute på Grönpeppar Rec. Borgerlig Begravning är väl få som har undgått då dom fått en del (välförtjänt) uppmärksamhet pga några av medlemmarnas låga ålder. Dom medverkar med 2 låtar och då jag inte hört så mycket med dom tidigare med undantag av någon enstaka låt så är deras 80-tals doftande 2-taktspunk med 3 ackord en ganska angenäm upplevelse. Gillar att dom håller det enkelt och behåller energin istället för att krångla till det med saker som ändå inte tillför något. "Less is more" är ett uttryck som jag ofta håller med om. Och speciellt i deras 2 låtar. Fan det är så här det ska låta. Man håller sig till grejer man klarar av, då faller mycket på plats av sig självt. Och man blir som gammgubbe glad i hela hjärtat när sketongar kommer och tar plats. Även om jag inte faller platt för det jag hör, så älskar jag det dom gör. Dom tar ställning och gör något, och vevar med energi som om livet står på spel. Skulle dock vara kul om knatten som körar fick lite mer utrymme och köra lite leadsång, för jävlar vad arg han låter. Då skulle allt lyfta ett snäpp till. Jag gillar det som sagt, men är inte helt såld. Konsumenterna däremot är inte min grej alls. Dom verkar var och en vara skitduktiga musiker, men ibland låter det fan som dom spelar varsin låt i mina öron. Band som Raped Teenagers och Wounded Knee kunde mecka med stil när det begav sig (helvete jag gammal jag känner mig nu när jag namndroppade dom banden), men här blir det liksom för mycket. Det blir för mycket individuellt meck så ihop låter det bara rörigt. Kanske beror det lite på det något dova ljudet, det ligger liksom en filt över alltihop. Gillar första halvan av "Polisen kommer" där det är ettrig "östgötahardcore" (trots att dom är från Trollhättan) med ett jävla gött basspel som driver på. Sedan kommer ett ska-break och förstör allt... Låten övergår i HC igen, men då är skadan redan skedd tyvärr. Inledande "Moderatmandat" är som jag var inne på tidigare VM i meck, och ska på samma gång. Nej det är spel mot ett mål enligt mig på denna splitten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar