torsdag 13 oktober 2022

TV Eye - In Sanity We Trust MCD/12''

Jävlar i min lilla låda vilken mjukis jag blivit... TV Eye med bas i Östergötland innehållandes folk som spelat punk/hc sedan farfar var ung, har släppt ny MCD/12'' på Sockiplast Records. Är inte så jättebekant med bandet sedan innan med undantag för någon enstaka låt, så det var kul att få höra en hel platta. 10 låtar på drygt 13 minuter bjuds det på. Och trots den ringa längden på plattan så är det ingen höghastighetshardcore det bjuds på. Utan ganska snäll punkrock i den tidiga amerikanska skolan. En skola jag inte har så höga betyg i. Men visst fan hör jag en hel del Ramones och Dickies i musiken. Dom ibland lite aviga ackordsföljderna som dom ofta använder gör dom ju betydligt mer intressanta i mina öron än andra band jag hört i denna förgreningen av punk. Det är en jävla energi, en positiv sådan, det ganska snälla framförandet till trots. Antar att det beror mycket på låtarnas längd, man hinner liksom inte med att tappa dom innan det är slut. Inget som vänder upp och ner på min värld, men en jävligt positiv överaskning måste jag säga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar