tisdag 25 oktober 2022

Second Class Kids Magazine # 3 Tidning

Nummer 3 av Second Class Kids Magazine anlände efter viss möda på Kullegatan efter att jag fått lösa ut det på posten på grund av att det var underfrankerat. Var det värt besväret då? Ja alltså, detta nummer är ju som dom tidigare innehållandes enbart band som ligger på Second Class Kids Records. Och fås med gratis när man beställer ifrån bolaget, eller köps separat för en billig peng (tror jag) från samma ställe. Och jag kan väl förstå konceptet att det är intressant att läsa om band man gillar, för det tar jag för givet att man gör om man beställer ifrån nämnda bolag. För gillar man banden Pelle släpper så är det fan ren och skär porr för läsarna. För egen del så spänner banden i mitt tycke ifrån totalt olyssningsbart till riktigt bra, men det vet ni som läst här förut sedan tidigare. Bra intervjuer med rejäl kunskap bakom från Micke och Rille vilket gör att svaren blir långa och informativa. Till min stora glädje så står det i detta nummers ledare att från och med nummer 4, så kommer tidningen innehålla band utanför det egna stallet. Det ser jag enbart som positivt faktiskt och hoppas även på liiiite hårdare band än vad som hittills lagts fokus på. Om jag lägger min egen musiksmak åt sidan och ser objektivt på det hela, så är det alltså riktigt bra och informativa intervjuer i prydligt 2-spalts upplägg. Som Sika Äpärä fast tvärt om. Mmmm, Sika Äpärä...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar