söndag 14 juni 2009

Dömd Fanzine # 5

"Ännu en grej för dej att älska eller hata" stod det på en lapp från Krogh som följde med i brevet med sprillans nya nummret av Dömd, det femte i ordningen. Den andra personen bakom detta zine är Sonny Subvert (Massmord, Rise and Subvert zine m.m) ,plus lite bidrag från andra. Och precis som jag brukar säga vad gäller fanzines, att alla är värda att supporta och köpa, så känns det ännu mer befogat här. Skitsnygg layout och enligt mig jävligt bra band som intervjuas. Att dom har bra koll på intervjuoffren märks på frågorna, och bra frågor leder ju ofta till bra svar. Intervjuade denna gången är Agrimonia, Amebix, Sylen - Warvictims/Skitliv!/D-Takt & Råpunk. Det är även en intervju som är gjord av Björn Kåren från SMRT Records med det Italienska bandet Pioggia Nero som jag aldrig hört talas om.... Janick som har ett spelställe i Montreal som heter Katacombes är också intervjuad. Dom har även fortsatt med sin "Gone but not forgotten" grej där ett gammalt band plockas fram och denna gången var det 3-Way Cum som fick några sidor. Ett gäng listor finns med också så det är ju julafton för en listnörd som mig. Beställ den från Blindead samtidigt som ni köper Protestant 7''!

2 kommentarer:

  1. Tackar för ännu mer trevlig läsning - det var ju bra att det inte blev "hata" i alla fall. Kan väl kanske vara värt att nämna att zinet är på engelska också så ingen blir peppad i onödan om det språket inte är av intresse.

    SvaraRadera
  2. Miss av mig.... Innehåller även en artikel/krönika av Sonny som e bra och läsvärd.

    SvaraRadera