torsdag 18 juni 2009

Prins Carl - First Punch CDr


Prins Carl - Oi!/ Punk från Västerås med folk från bl.a Svinarg som skickat hit en demo. Vilken i ordningen har jag ingen aning om. Andra låten ”Don’t need love” svänger som fan med en sinnessjukt medryckande refräng. Mera rock ’n’ roll!!! Snabb 4-takt låter sjukt mycket bättre än den för oi!/street band så karaktäristiska släpiga 2-takten.
Tyvärr så håller ju inte hela demon samma höga klass och efter några låtar så tycker jag att det börjar låta lite samma och jag har svårt att hålla isär låtarna. Detta har nog inget med Prins Carl att göra utan helt enkelt att jag inte är så inne på musiken. Så för mig är 10 låtar i ett sträck för mycket. Men i låt 8 ,”Fat bastard”, vaknar jag till igen. Då "bonnas" det på gitarren och lite Accidents vibbar finns där. Fan kör på mer sånt, då låter det ju kanon. Nu är ju jag som sagt ingen hejare på oi! ,då det vanligtvis inte är något jag varken lyssnar eller har lyssnat på, men i mina öron tycker jag Prins Carl låter helt okej. Även om jag personligen tycker det blir saftigt med 10 låtar…En 7’’ vore perfekt. Extra plus för bra sång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar