lördag 3 oktober 2009

OizIIMen - Promo 09 Cdr

Eftersom denna bloggen är på svenska så är det ju jävligt kul och samtidigt lite konstigt när det dyker upp grejer från andra länder... Denna gången är det engelska OizIIMen som skickat hit sin 3 låtars promoplatta. Bandet beskriver sig själva så här: -"We're a pretty messy fucked up drunkenband, we play messy drunken punk rock music, and everything is fucking DIY". Dessa tre låtar som dom skickat mig kommer senare att dyka upp på en egensläppt platta kallad "The Message is the Bottle" i år, eller i början av nästa. Alltså, som jag tidigare skrivit så är jag ju ingen fanatiker av Oi! eller tidig engelsk punk a'la 82 och OizIIMen får mig verkligen inte att ändra på detta... Det blir för segt och enkelspårigt då det masar på i samma tempo genom alla 3 låtar. Har man hört en har man hört alla liksom. Nej fan, höj tempot och lite mer Disorder i det hela så skulle jag gillat mer. Ingen rättvis recension, jag vet, så in och kolla om ni gillar det... Ett stort plus för att dom verkar jävligt trevliga dock (Hello Alex!) och inte sitter och väntar utan släpper skiten själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar