lördag 24 oktober 2009

Totalt Jävla Mörker - Söndra och härska CD


Ja denna är ju inte heller purfärsk, men jag fick den i förra veckan så jag kör ändå. Den kom väl i Juni eller Juli har jag för mig, så lastgammal är den ju inte. Det är Totalt Jävla Mörkers 4:e fullängdare i ordningen, och trots att jag har dom tidigare 3 så är det inget band jag lyssnat så överdrivet mycket på. Har väl tyckt att det varit okej, men det har inte fastnat. Och efter att ha lyssnat på "Söndra och härska" så ändras inte detta nämnvärt. Har kört den ett par gånger om dagen nu sen i onsdags men ändå så sätter det sig liksom inte. Vet i fan vad det beror på för att dom är svinduktiga på det dom gör råder inga tvivel om. Tror att det kan ha att göra med att jag tycker att det blir lite mycket på en gång... Jag menar alltså att det händer mycket på en gång i låtarna, så det blir svårt för mitt klothuvud att ta in alltihop. Speciellt gitarrerna tycker jag sticker iväg lite väl mycket. Jag vill ju ha det enkelt oftast... Men sen finns det låtar som är fantastiska som t.ex "Världsfinansernas kollaps" och "Syndaren skall sent förlåtas". Fett ljud som fan är det på skivan som passar TJM's punk/metal/grind lysande, eftersom det är mycket som ska fram. Om jag skulle betygsätta skivan så skulle det väl bli en 3:a av 5 möjliga. Varken mer eller mindre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar